پرش به محتوا
صفحه اصلی » بلاگ » مقالات » طراحی وب » آموزش سئو » ریپورتاژ آگهی چیست

ریپورتاژ آگهی چیست

ریپورتاژ آگهی

در مقاله پیش رو تلاش کردیم تا شما را با ریپورتاژ آگهی – رپرتاژ آگهی یا همان تبلیغ آگهی آشنا کنیم و نحوه نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب و داشتن یک روابط عمومی دیجیتال مناسب را برای تان تشریح کنیم. تا به راحتی و با اصول منظم و درست بتوانید برای محصول مورد نظر خود بازاریابی کنید یا سئو سایت خود را از طریق رپرتاژ بالا ببرید. برای آشنایی بیش تر با این مقوله با ما همراه باشید.

ریپورتاژ آگهی چیست؟

در ابتدا ممکن است ریپورتاژ آگهی – رپرتاژ آگهی کلمات نا آشنایی برای تان باشد و اصطلاح آن  به گوش تان هم نخورده باشد. پس بهتر است در آغاز به تعریف ریپورتاژ یا رپورتاژ بپردازیم. همان طور که در مقدمه بیان شد، ریپورتاژ آگهی – رپرتاژ آگهی با تبلیغ آگهی ارتباط دارند. به این معنی که شما تبلیغ محصول یا سایت خود را در قالب و چهار چوب یک متن و مقاله خبری و با لینک سایت خود در یک سایت خبری یا هر سایت مناسب منتشر کرده و برای همیشه آن را تبلیغ می کنید و به این ترتیب است که می توانید رتبه سایت خود را پایین آورده و محصول خود را به فروش برسانید.

نقش ریپورتاژ آگهی در بهبود سئو و افزایش مشتری

فرض کنید شما در سایت فروش خود برای کالا یا محصول مورد نظرتان تبلیغ می کنید و انتظار دارید محصول تان با تعداد بالا به فروش برسد. اما باید بگوییم در سایت های با رتبه بالا این روش اصلا جواب نمی دهد. کسی به حرف شما و تبلیغ شما توجه نخواهد کرد یا حتی افراد زیادی وارد سایت شما نمی شوند که تبلیغ تان را ببیند. پس سوال این جاست باید چه کاری انجام داد؟ یکی از بهترین کار این است که ریپورتاژ آگهی – رپرتاژ آگهی تان را در سایت های خبری بزرگ یا سایت های معروف و مجلات معتبر منتشر کنید.

این کار تاثیر ویژه ای در دیده شدن شما دارد. اولا تعداد افراد زیادی از این سایت های خبری بازدید می کنند و باعث می شود که حداقل یک بار آگهی شما را بخوانند. در ثانی آن ها به اعتبار این سایت های بزرگ اعتماد دارند و شما را تایید خواهند کرد و علاقه پیدا می کنند وارد سایت شما شده و از محصول شما خریداری کنند.

ساختار و چهارچوب یک ریپورتاژ آگهی اصولی

نوشتن یک ریپورتاژ آگهی – رپرتاژ آگهی مناسب چهارچوب و اصول خاص خود را دارد. یک ریپورتاژ آگهی خوب باید علاوه بر متن اصلی دارای عنوان مناسب بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ کلمه باشد و حتما از کلمه کلیدی اصلی در عنوان مقاله استفاده کنید. بعد از انتخاب یک عنوان مناسب، باید برای جلب توجه خواننده که ترغیب شود ادامه متن و ریپورتاژ آگهی – رپرتاژ آگهی شما را بخواند یک مقدمه یا چکیده مناسب که حاوی مهم ترین اطلاعات متن اصلی و موضوع تبلیغ آگهی شما است، را بنویسید.

در ابتدای متن بهتر است موقعیت مکانی دفتر کارتان و همین طور تاریخ مناسب را درج کنید. حال نوبت به نوشتن متن اصلی تبلیغ آگهی شما است. سعی کنید در متن اصلی هدف کلی خود را خلاصه و مفید بیان کنید. در حدود چند پاراگراف برای متن اصلی کافی است و بهتر است از کلمات کلیدی در متن استفاده کنید. در مرحله آخر هم اطلاعاتی درباره شرکت و آدرس و شماره تلفن و هم چنین لینک مورد نظرتان را قرار دهید.

قوانین نوشتن یک ریپورتاژ آگهی

علاوه بر رعایت چهارچوب بالا باید کار های دیگری را نیز انجام داد. برای مثال هرگز متن ریپورتاژ آگهی – رپرتاژ آگهی خود را از دیگر تبلیغات آگهی کپی نکنید. این کار از اعتماد مخاطب می کاهد. سعی مطالبی را بنویسید که کار شما و محصول شما را از محصولات دیگر شرکت ها متمایز می کند و یک ویژگی مثبت برای محصول تان تلقی می شود. استفاده از کلمات و جملات اغوا کننده مفید است به شرط این که اصل صداقت را زیر پا نگذارید. مخاطبین خود را بشناسید تا بتوانید بهتر بنویسید. شروع متن تان را محکم و با جملات و کلمات پر انرژی و موثر آغاز کنید.

اشتباهات رایج در ریپورتاژ آگهی

درست است که ریپورتاژ آگهی – رپرتاژ آگهی یک قاعده خاص دارد، اما به این دلیل نیست که شما مانند یک مقاله دانشگاهی بخواهید متن رپرتاژ آگهی خود را بنویسید. این گونه سبک نوشتن این نکته را به مخاطب القاء می کند که شما تنها قصد دارید اطلاعاتی را به خواننده دهید. اما این طور نیست پس این اشتباه را هرگز انجام ندهید. متن مقاله را طوری ننویسید که خواننده وقتی به جایی از متن شما رسید دیگر علاقه ای به خواندن ادامه مطلب نداشته باشد. همه بخش های متن باید جذاب و مفید باشد. پس از کوتاه نویسی هرگز نترسید.

نکات مهم در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

نحوه نوشتن یک ریپورتاژ آگهی – رپرتاژ آگهی خوب جزئیات و نکات ریز خاصی دارد. برای مثال وقتی شما می خواهید ریپورتاژ آگهی – رپرتاژ آگهی تان را در یک سایت خبری منتشر کنید، نوشتن یک متن تبلیغی ساده اصلا جذاب نیست. کاربران و خوانندگان سایت های خبری برای خواندن خبر به این سایت ها وارد می شوند. پس بهتر است متن تبلیغ تان را کمی به سمت و سوی یک متن خبری سوق دهید تا خواننده ترغیب شود، آگهی تان را تا انتها بخواند و وارد لینک سایت تان شود. بهتر است آگهی تان را در سایت های پر بازدید مثل سایت های خبری، سایت های مرتبط با موضوع تان یا سایت های با سئو مناسب ارائه دهید. هرچه غیر مستقیم تر تبلیغ تان را بکنید موفق بیش تری در جذب مخاطب به دست آورده اید.

اهمیت تولید محتوا در ریپورتاژ آگهی دارد؟

تولید محتوا مهم ترین بخش در رپورتاژ آگهی است که باعث بهبود سئو می شود. هر چه متن تان خلاقانه و با هشیاری تمام و در نظر گرفتن اصول نوشته شود، علاوه بر این که تاثیر زیادی در مخاطب گذاشته حتی باعث می شود، کاربران و دیگر سایت های خبری از آگهی شما استفاده کنند و آن را در سایت های خود باز نشر کنند که این کاملا به نفع شما است.

محتوا تنها متن نیست سعی کنید تصاویر مناسب و متناسب با متن و آگهی تان را در متن رپرتاژ قرار دهید. گاهی قرار دادن یک تصویر جذاب خود به تنهایی باعث جذب مخاطب خواهد شد.

اما در پایان بسیار سپاس گزاریم که با ما همراه شدید و این متن را مطالعه فرمودید. امیدواریم این مقاله کمک خوبی به شما کرده باشد و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده باشیم و در آینده بتواند نقش مفیدی در بهبود کار شما داشته باشد.

چه وبسایت هایی را برای درج رپورتاژ آگهی (رپرتاژ آگهی) انتخاب نماییم ؟

اینکه چه وبسایتی را برای درج ریپورتاژ آگهی انتخاب کنیم بحثی میباشد که بستگی دارد هدف شما از درج آن ریپورتاژ آگهی چه میباشد ؟ اگر هدف اصلی شما برای رپرتاژ آگهی فقط افزایش رتبه گوگل میباشد بهتر است مقالات خود را در وبسایت های خبری و تفریحی درج نمایید که از کیفیت خوبی برخوردار باشند. همچنین اگر هدف شما بازاریابی محصولاتتان نیز میباشد بهتر است از وبسایت هایی استفاده نمایید تا مقاله شما را حداکثر تا چند ساعت در صفحه اصلی وبسایت خود نمایش دهند تا کاربران بیشتری به سمت وبسایت شما هدایت شوند.اغلب مشتریانی که از ما این سوال را میپرسند ما به آن ها پیشنهاد وبسایت های خبری و تفریحی را میدهیم زیرا اینگونه وبسایت ها همانند پیراهن مشکی با هرگونه سایتی ست میباشند چون همه نوع مقاله در آنها درج میشود و همه نوع کاربر در اینگونه وبسایت ها حضور دارند.

در صورتی که نیاز به ریپورتاژ آگهی دارید از طریق لینک زیر می توانید بسته های ریپورتاژ را مشاهده فرمایید تا آگهی و لینک شما در سایتهای مفید برای سایتتون ثبت شود.

مشاهده بسته های ریپورتاژ آگهی