پرش به محتوا
صفحه اصلی » بلاگ » مقالات » طراحی وب » فرآیند طراحی سایت به صورت اصولی

فرآیند طراحی سایت به صورت اصولی

طراحی سایت ها یک نیاز اساسی برای کسب و کارها

طراحی سایت و پیاده سازی آنها بر بستر اینترنت با توجه به فراگیر شدن دنیای وب در زندگی روزمره ما از اهمیت زیادی برای کسب و کارهای مختلف و اشخاص جهت عرضه و فروش محصولات و خدمات خود برخوردار می باشد. با طراحی سایت می توان از مزایای زیاد دنیای مجازی بهره مند شد.

طراحی سایت یک نیاز اساسی برای کسب و کارها

طراحی سایت و پیاده سازی آن با توجه به اینکه امروزه دنیای وب بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره ما شده است دارای مزایای گوناگونی بوده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است.

با توجه به رشد روز افزون دنیای مجازی در حال حاضر تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ و همچنین اشخاص برای شناساندن محصولات و خدمات خود نیاز به طراحی سایت و انتشار آن در دنیای وب دارند. وب سایت های قدرتمندی همچون فروشگاه آنلاین دیجی کالا وجود دارد که فقط به صورت مجازی از طریق وب سایت خود کسب درآمد می کنند. برای اینکه بدانیم طراحی و پیاده سازی صحیح و اصولی یک وب سایت تا چه اندازه می تواند تاثیر گذار باشد باید این نکته را خاطر نشان کرد که در بازار امروز ایران هیچ فروشگاه فیزیکی به اندازه وب سایتی همانند دیجی کالا از نظر قدرت فروش و بهره وری توانایی رقابت را ندارد.

طراحی سایت ها یک نیاز اساسی برای کسب و کارها
طراحی وب سایت ها یک نیاز اساسی برای کسب و کارها

ما در این مقاله آموزشی به دلایل مطرح شده قصد داریم بازدیدکنندگان گرامی را با فرآیند طراحی سایت به صورت اصولی و پیاده سازی آن بر بستر اینترنت بپردازیم.

پیش نیازهای طراحی سایت

طراحی و پیاده سازی یک وب سایت نیاز به یکسری پیش نیازها دارد که ابتدایی ترین آن خرید دامنه و میزبان می باشد. دامنه به نام وب سایتی که قرار است طراحی شود اطلاق می گردد؛ این نام حتما بایستی منحصر به فرد باشد. برای خرید دامنه با پسوندهای متفاوت وب سایت های زیادی وجود دارد که این سرویس ها را ارائه می نمایند.

دومین پیش نیاز قبل از شروع طراحی سایت خرید یک میزبان یا در اصطلاح هاست پر سرعت جهت قرار دادن وب سایت مورد نظر بر بستر آن است. میزبان ها با توجه به سرعت و پهنای باندی که دارند دارای هزینه های متفاوتی هستند که با توجه به انتظاری که از وب سایت خود داریم هاستی متناسب انتخاب می کنیم.

خرید دامنه و هاست برای طراحی سایت
خرید دامنه و میزبان جهت طراحی و پیاده سازی وب سایت ها

با خرید میزبان و دامنه اکنون فقط نیاز به یک وب سایت طراحی شده برای قرار دادن بر روی میزبان خود داریم که در ادامه این مقاله به روند طراحی سایت خواهیم پرداخت.

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت به معنی ایجاد یک پایگاه اینترنتی می باشد که در آن محصولات، خدمات یا به طور کلی یکسری اطلاعات از قبیل متن، صوت، تصویر، ویدیو و غیره گنجانده می شود و در بستر اینترنت انتشار پیدا می کند.

وب سایت ها به طور کلی به دو دسته استاتیک و دینامیک تقسیم می شوند. دسته استاتیک به سایت هایی اطلاق می گردد که در طول زمان تغییرات کمی در محتوای سایت ها صورت می پذیرد و مثلا در طول یک سال یک الی دو بار وب سایت نیازمند تغییرات می گردد.

اما در سایت های دینامیک تغییرات به صورت گسترده صورت می پذیرد به طوری که به صورت روزانه این تغییرات توسط مدیران وب سایت ها اعمال می گردد و در طراحی سایت بایستی این امکانات تعریف و طراحی گردند. با توجه به مواردی که تا کنون مطرح شد می توان به این نتیجه رسید که هزینه طراحی سایت به صورت دینامیک نسبت به استاتیک بالاتر می باشد.

روند طراحی سایت

در طراحی و راه اندازی وب سایت ها به صورت کلی به دو نفر یا گروه برای طراحی بخش ظاهر سایت و بخش کدها نیاز داریم.

به بخش طراحی کدها که اصطلاحا Back-end اطلاق می گردد و در این بخش وظیفه فرد یا گروهی که طراحی Back-end را بر عهده دارد نوشتن کدهایی است که جهت راه اندازی وب سایت نوشته می شوند و عملکرد وب سایت را تعیین می کند. جهت طراحی سایت در بخش Back-end نیاز به برنامه نویسی با زبان هایی از قبیل Asp.Net و PHP می باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که بخش Back-end از دید کاربران و بازدید کنندگان سایت مخفی می باشد.

در بخش طراحی ظاهر سایت که اصطلاحا Front-end گفته می شود نیز تیم یا گروهی که وظیفه طراحی سایت در این بخش را بر عهده دارند نوشتن کدهایی جهت طراحی ظاهر یا دیزاین سایت می باشد. بخش Front-end با کد نویسی با زبان های Html ، Css و جاوا اسکریپت طراحی می گردد. در بخش Front-end بهتر است با یک گرافیست جهت انجام عملیات های گرافیکی همکاری شود.

فرآیند طراحی سایت
روند طراحی وب سایت ها

طراحی سایت بدون نیاز به دانش برنامه نویسی

مواردی که در بالا جهت طراحی سایت مطرح گردید نیاز به دانش برنامه نویسی و تجربه دارد و بدون این پیش نیازها طراحی وب سایت ها به صورت اصولی امکان پذیر نمی باشد. اما شرکت های تولید نرم افزارهای برنامه نویسی برای افرادی که از دانش برنامه نویسی کافی جهت طراحی سایت برخوردار نیستند سیستم مدیریت محتوا یا اصطلاحا cms ها را طراحی و عرضه کرده اند.

طراحی سایت ها بدون نیاز به دانش برنامه نویسی
طراحی وب سایت ها بدون نیاز به دانش برنامه نویسی

طراحی سایت بدون نیاز به دانش برنامه نویسی

در cms ها امکانات پیشرفته ای جهت طراحی وب سایت ها در اختیار کاربران قرار گرفته است که به وسیله این امکانات قابلیت طراحی سایت به صورت حرفه ای امکان پذیر می باشد. با توجه به هزینه پایین طراحی سایت به وسیله cms هایی همچون وردپرس و جوملا امروزه بسیاری از وب سایت ها به وسیله این سیستم های مدیریت محتوا طراحی و پیاده سازی می شوند.

در صورتی که تمایل به طراحی سایت دارید آن را به ما بسپارید ، از اولین قدم تا آماده سازی کامل در کنار شما هستیم.

بسته های طراحی سایت