پرش به محتوا
صفحه اصلی » بلاگ » آموزش مدیریت سرور » نرم افزار » لایت اسپید (LiteSpeed) چیست ؟

لایت اسپید (LiteSpeed) چیست ؟

لایت اسپید چیست

لایت اسپید ( LiteSpeed ) چیست؟

لایت اسپید یک وب سرور با کارایی و قابلیت مقیاس پذیری بالا است که جایگزین خوبی برای آپاچی  است، این وب‌سرور مناسب سایت‌های پر بازدید و تعداد کانکشن بالا است و دارای عملکرد بالا، امن بوده و به آسانی قابل استفاده می‌باشد.

این وب‌سرور با با کنترل پنل های معروف هاست مثل cPanel و directadmin و Plesk سازگار می باشد.

مزایای استفاده از وب سرور لایت اسپید

طبق تحقیقات به عمل آمده لایت اسپید ۵۰% سریعتر نسبت به NginX و تا ۱۳۰% سریعتر نسبت به Apache است.

افزایش عملکرد php، پشتیبانی از چندین کانکشن همزمان، سازگاری با هسته آپاچی ،افزایش امنیت از دیگر مزایا استفاده از این وب سرور هستند.

سازگاری Litespeed با Apache

Litespeed با اکثر امکانات پرکاربرد آپاچی مانند mod_rewrite, .htaccess, mod_security سازگار می‌باشد.

افزایش امنیت هاست با Litespeed

علاوه بر پشتیبانی لایت اسپید از mod_security , کنترل حملات DDOS نیز از خصوصیات بارز LiteSpeed می‌باشد.

حملات Symlink که با نام Symlink race هم در دنیای امنیت شناخته میشوند یکی از راه هایی هست که نفوذگران برای دسترسی غیر مستقیم به فایل هایی که مد نظر دارند ، از آن استفاده میکنند. اما Litespeed می تواند از اینگونه حملات جلوگیری کند.

مدیریت بهتر منابع

یکی دیگر از شاخص های مهم litespeed مدیریت بهتر منابع می باشد . استفاده بهتر از core های CPU و همچنین مدیریت منابع سرور ،از قبیل ram و cpu را برای یوزرها بهتر کنترل می کند و اجازه ی مصرف بیش از حد را به یک یوزر نمی دهد تا این امر باعث کندی وبسایت سایر یوزر ها نشود. لایت اسپید با معماری ساده و رویداد محور می‌تواند هزاران کاربر را با کمترین استفاده از منابع سرور میزبانی نماید.

در صورت نیاز به هاست پر سرعت با وب سرور لایت اسپید ( litespeed ) از بسته های هاست پر سرعت ما بازدید فرمایید. بسته های هاست پر سرعت