پرش به محتوا
صفحه اصلی » بلاگ » مقالات » طراحی وب » ۵ کاری که طراحان وب نباید آن را انجام دهند

۵ کاری که طراحان وب نباید آن را انجام دهند

بایدها و نبایدهای طراحی وب

طراحی وب یکی از کارهایی است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و برای اینکه طراحان وب بتوانند در زمینه طراحی موفق‌تر عمل کنند، همیشه باید علاوه بر دانش طراحی وب، به نکاتی که در زمینه طراحی وب مهم و تاثیرگذار است توجه داشته باشند. در ادامه این مطلب به مواردی اشاره شده که طراحان وب بهتر بتوانند در مسیر طراحی خود قدم بردارند. خیلی سخت است ببینیم بسیاری از کارهایی که انجام می دهیم می توانند خلاف انتظار نتیجه بدهد . ما فکر می‌کنیم بسیار خوب عمل کرده‌ایم و البته بدون آنکه بدانیم تا چه اندازه اشتباه بوده است. با توجه به آنچه گفته شد، در اینجا به پنج نکته اشاره خواهیم کرد که طراحان وب باید از انجام آن خودداری کنند که باعث می‌شود هم حرفه ما زیر سوال نرود و هم اینکه طراحی برایمان بسیار لذت بخش خواهد بود.

۱. تلاش برای یادگیری همه چیز را متوقف کنید

یادگیری یکی از کلید های موفقیت بلند مدت است. اما گاهی اوقات ما فشار زیادی بر روی خودمان می گذاریم تا هر مهارت جدیدی را بیاموزیم.
ممکن است وقتی در مورد جدیدترین و بهترین ها در طراحی وب می‌خوانید إحساس کنید که چقدر از علم عقب هستید و احساس ناخوشایند و ناتوانی به شما دست می‌دهد. اما واقعیت این است که بسیاری از آنچه که در مورد امروز می خوانیم فردا به کارمان نخواهد آمد. در واقع، شما می توانید بسیاری از زمان با ارزش خود را را صرف دانستن این اطلاعات کنید، فقط برای اینکه بفهمید چه مسیر اشتباهی را طی کرده‌اید.
در عوض، به این نکته توجه داشته باشید ، زمانی که برای یادگیری مهارتی صرف می کنید ،در مورد نحوه کاربرد آن برای کاری که انجام می‌دهید فکر کنید. آیا این کار باعث خواهد شد که موثرتر عمل کنید؟ آیا به شما کمک می‌کند پول بیشتری کسب کنید؟
اکثرا ما زمان نامحدودی برای اختصاص دادن به یادگیری نداریم. پس زمانی را که صرف یادگیری می کنیم باید مهارت هایی بیاموزیم که برای ما مفید باشد. این همان علتی است که باید تمایلات گسترده یادگیری را محدود کرده و بر مسایل مهم تمرکز کنیم.

۲. خودتان را با سایر طراحان مقایسه نکنید

خیلی‌ها مرتبا طرح‌های سایر طراحان را مرور و دنبال می‌کنند و آرزو می‌کنند که آنها هم بتوانند مانند آنها طراحی کنند، مسلما همین موضوع باعث ناراحتی و عصبی شدن آنها می‌شود. نگاه کردن به کارهای سایر طراحان بسیار مفید است اما اینکار درصورتی که بخواهید خودتان را با سایر طراحان مقایسه کنید و یا مقیاس اندازه گیری مهارت هایتان را، کار دیگر طراحان قرار دهید، مضر و نامناسب است. هر طراح سبک خاص ، مهارت و مسیر خودش را دارد. از آنچه که دیگر طراحان انجام می دهند، الهام بگیرید، اما فکر نکنید که مجبور هستید همانند آنها عمل کنید. در نهایت، سعی کنید بهترین خودتان باشید.

۳. از فروش کارهای کوچک خودداری کنید (فقط به انجام کارهای کوچک با هزینه های کم فکر نکنید)

زمانی که دیگر سعی نکنید با آنچه طراحان دیگر انجام می‌دهند، هماهنگ شوید، احساس بهتری از اینکه چه کسی هستید، خواهید داشت. در عوض، شما می توانید بر ارزش ها و کارهای خودتان تمرکز کنید.
اغلب طراحان با استعداد برای پروژه های کوچک و با هزینه های اندک کار می کنند که بخشی از این موضوع می‌تواند ناشی از عدم اعتماد باشد. گاهی اوقات، ما به سادگی از ریسک کردن در کارهای بزرگ‌تر ، می‌ترسیم.
اما کسب و کار شما باید در طول زمان تکامل یابد. همانطور که در شغلتان بهتر می شوید، می توانید برای خدمات خود بیشتر هزینه بخواهید. همچنین باید در مورد اینکه با چه کسی کار می‌کنید کمی بدبین باشید. این یکی از قانون های یک طراح وب با تجربه است.
در واقع ، می‌دانید که شما قادر به انجام بیشتر کار هستید. مرتب نشستن را فراموش کنید و شروع به انجام انواع پروژه‌هایی کنید که نشان‌دهنده رشد شما هستند.

۴. تلاش برای انجام همه کار را رها کنید

همه ما دارای نقاط قوت، ضعف و ترجیحات خود هستیم. با این حال، ما اغلب با انجام وظایفی که از آن متنفریم احساس راحتی نمی‌کنیم. به خصوص این مورد در مترجمان آزاد صدق می کند، که تقریبا مسئول تمام بخش های کسب و کار خود هستند.
تلاش برای انجام تمام کارها می تواند به طور بالقوه منجر به فرسودگی شغلی شود. حتی بدتر از آن، شما را از بخش هایی از کار خود که واقعا دوست دارید دور می کند.
فرصت های زیادی برای از بین بردن حداقل برخی از این وظایف سخت وجود دارد. شما می توانید بخشی از کار را به یکی دیگر از طراحانی که استخدام می کنید بسپارید تا بعضی از کارهای روزمره را انجام ندهید. شما می توانید با یک حسابدار برای اداره امور مالی کسب و کار خود همکاری کنید گرچه لازم نیست شما همه چیز را به دیگران بسپارید. در واقع شما باید بر روی کاری که مهارت آن را دارید و یا انجام آن را دوست دارید تمرکز کنید و برای هر بخشی که برای انجام آن احساس نیاز می کنید به دنبال کمک باشید.

۵. مشتری های مشکل ساز را قبول نکنید

آیا تا به حال با یک مشتری سروکار داشته اید که بخش کوچکی از درآمد شما را تشکیل می‌دهد درحالیکه زمان زیادی را باید صرف انجام کار آن مشتری کنید؟ از آن دست افرادی که عادت دارند سر هر چیز کوچکی اعتراض کنند و تغییرات ایجاد کنند ؟ اینها همان کسانی هستند که به نظر می رسد همیشه نیمه خالی لیوان را می‌بینند و ایراد گیری میکنند و هر ایراد از ایراد قبلی نا امید کننده و مسخره تر است!
طبق اصول اخلاق حرفه ای در کار ما نمیتوانیم از مشتریان خود فرار کنیم. انجام این کار بسیار غیر حرفه ای است. اما می توانیم تصمیم بگیریم فورا پاسخ ندهیم. می توانیم برخی از مرزهای بین خودمان و مشتری هایمان را تنظیم کنیم.
تلاش برای پیش بردن کار با چنین مشتریانی، به این معنی است که ما چشم هایمان را بر کسانی که به ما کمک می کنند تا صورتحساب هایمان را پرداخت کنیم ، می بندیم.
بنابراین گاهی بهترین راه نپذیرفتن انجام پروژه هایی است که میدانیم قرار است وقت و انرژی ما را در قبال هزینه هایی اندک بگیرد در صورتی که می توانیم همان وقت را برای مشتری های بهتری صرف نماییم!

احساس آزادی و کارآمد

زمانی که شروع میکنیم به شمارش تمام مواردی که در مسیر کاریمان، یا به ما کمک نمی کند یا توجه ما را جلب نمی کند، به طور اعجاب آوری به لیست بلند بالایی خواهیم رسید! خبر خوب این است که ما توانایی تغییر زیادی را داریم، اگر نگوییم که همه موارد بالا چیزهایی هستند که می‌توانند برای هر کدام از ما رخ دهند، اما با بی شک با یادگیری و شناسایی آن‌ها، می‌توانیم این رفتارها را از زندگی روزمره مان حذف کنیم. نتیجه این عمل بسیار مفید خواهد بود ، استرس کمتری خواهیم داشت و مطمئنا برای ما مفیدتر است.